طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی با تصویر

عکس طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت گیلاس  کار آسانی است و می توانید با مقداری گیلاس و شکر کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا درست کنید.

عکس طرز تهیه کمپوت گیلاس

بساز و بفروش (B&B) | درست کن – درست کردن کمپوت با میوه های فصلی می تواند این امکان را به شما بدهد که در تمام طول سال این میوه ها را داشته باشید. پیش از این طرز تهیه کمپوت سیب را به شما آموزش داده بودیم. در این آموزش طرز تهیه کمپوت گیلاس را در اختیار شما قرار می دهیم.

مواد لازم برای تهیه کمپوت گیلاس

  • گیلاس 1 کیلوگرم
  • شکر 1.5 پیمانه
  • آب 5 پیمانه
  • پودر شربت گیلاس 1 قاشق غذاخوری
  • هل 1 عدد
  • وانیل به مقدار کم
  • گلاب (اختیاری)

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

دم گیلاس ها را جدا کرده و گیلاس ها را بشویید و اجازه بدهید که کاملا خشک شوند.

عکس گیلاس

از گیلاس های مرغوب و دارای رنگ تیره برای تهیه کمپوت استفاده کنید.

عکس گیلاس خوشمزه

آب و شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و شکر کاملا حل شود. دانه هل، وانیل و پودر شربت گیلاس را به آن اضافه کنید.

عکس محلول آب و شکر

برخلاف زمانی که می خواستید مربای به یا مربای گیلاس درست کنید نیازی نیست که شربت قوام پیدا کند بلکه فقط کافیست شکر کاملا حل شود.

زیر اجاق را خاموش کرده و اجازه بدهید که محلول آب و شکر از داغی بیفتد. زمانی که شربت کمی خنک شد گیلاس ها را به آن اضافه کنید. اگر شربت داغ باشد و گیلاس ها را اضافه کنید گیلاس ها ترک بر می دارد و کمپوت شما خراب می شود.

طرز تهیه کمپوت گیلاس در شیشه

مجددا زیر قابلمه را با شعله کم روشن کنید. شعله زیاد هم می تواند باعث شکاف برداشتن گیلاس ها شود. اجازه بدهید که گیلاس ها برای حدود 40 دقیقه با همین حرارت بجوشد.

گیلاس ها باید کاملا پخته شود تا کمپوت شما آماده شود. گیلاس نسبت به سایر میوه های کمپوتی مثل سیب کمی دیرتر می پزد و نشانه پخته شدن آن این است که یکی از گیلاس ها را بردارید و بچشید اگر موقع خوردن، هسته به راحتی از میوه جدا شد نشان دهنده آن است که کاملا پخته شده است و می توانید شعله زیر قابلمه را خاموش کنید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس کنسروی

اجازه بدهید که ترکیب کمپوت گیلاس شما کاملا خنک شود.

طرز تهیه کمپوت گیلاس عالی

طرز تهیه کمپوت گیلاس در شیشه

روش بالا برای زمانی است که می خواهید کمپوت گیلاس را سریع مصرف کنید. اما اگر دوست دارید که کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا تهیه کنید به روش زیر عمل کنید. این روش تقریبا شبیه طرز تهیه کمپوت سیب است که قبلا به شما آموزش داده بودیم.

دم گیلاس ها را جدا کرده و کاملا بشویید و اجازه بدهید که خشک شوند.

عکس گیلاس تازه

آب و شکر را درون ظرفی ریخته و حرارت دهید تا بجوشد و شکر کاملا حل شود. دانه هل، وانیل و پودر شربت گیلاس را به آن اضافه کنید.

مشابه روش قبل اجازه بدهید که محلول آب و شکر از داغی بیفتد.

ظرف شیشه ای تمیزی انتخاب کنید که درب فلزی داشته باشد. بهتر است که ظرف شیشه ای و درب ان را برای چند دقیقه در آب در حال جوشیدن غوطه ور کنید تا کاملا استریل شود.

گیلاس های شسته شده و خشک شده را داخل شیشه بریزید.

عکس ریختن گیلاس درون ظرف

محلول آب و شکر را که از داغی افتاده روی گیلاس ها بریزید و درب آن را محکم ببندید.

ظرف شیشه ای حاوی گیلاس ها را در داخل یک قابلمه قرار دهید و درون قابلمه را تا حدی آب بریزید که حدود 2 سانتیمتر بالای ظرف شیشه ای بیرون از آب باشد.

طرز تهیه کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا

زیر قابلمه را روشن کنید تا آب به جوش بیاید و کمپوت گیلاس شما درون شیشه کاملا بپزد.

مدت زمانی که طول می کشد تا گیلاس ها به این روش پخته شوند کمی نسبت به روش قبل طولانی تر است و بر اساس تجربه خودتان به زمان استانداردش دسترسی پیدا می کنید.

یکی از نشانه هایی که به کمک آن می توانید مطمئن شوید کمپوت گیلاس شما درست عمل آمده این است که گیلاس ها به روی سطح شربت کمپوت می آیند و از کف ظرف شیشه ای فاصله می گیرند. اگر اینطور شد نشان می دهد که کمپوت گیلاس شما به خوبی هواگیری شده است. برای هواگیری بهتر کمپوت گیلاس باید ظرف های حاوی کمپوت را برای حدود نیم ساعت به صورت وارونه قرار دهید.

کمپوت تهیه شده به این روش ماندگاری بالایی دارد و می توانید تا زمانی که درب آن را باز نکرده اید تا 6 ماه نگهداری کنید.

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

فیلم طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

در ویدئوی زیر می توانید مراحل تهیه کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا را به صورت عملی مشاهده کنید.

 

امیدواریم که این آموزش مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. اگر درباره طرز تهیه کمپوت گیلاس سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *