آموزش نصب دکمه آهنربایی روی چرم

عکس نصب دکمه آهنربایی

کار با چرم – آموزش نصب دکمه آهنربایی روی چرم بسیار آسان است و می توانید تنها به کمک کاتر، پانچ یا سمبه دکمه مگنتی را نصب کنید.

بساز و بفروش | نصب کن – یکی از ابتدایی ترین آموزش های کار با چرم آموزش نصب انواع دکمه ها بر روی چرم است. دکمه آهنربایی یا مگنتی از جمله دکمه هایی است که برای محصولات مختلفی خصوصا انواع کیف ها به کار می رود. پیش از این آموزش نصب پرچ ساده بر روی چرم را به شما آموزش داده بودیم. در این مقاله سعی داریم تا شما را با دکمه های آهنربایی و نحوه نصب آن ها بر روی چرم آشنا کنیم.

انواع دکمه آهنربایی

دکمه آهن ربایی از نظر ظاهری با دو رنگ برنزه و نقره ای در بازار وجود دارد. این دکمه ها از نظر قدرت جذب به دو نوع دکمه آهنربایی با قدرت جذب و چسبندگی بالا و دکمه های با قدرت جذب و چسبندگی کمی پایین تر تقسیم می شوند که اولی ضخامت کمتری نسبت به دومی دارد. هر کدام از این دکمه های مگنتی بر اساس نوع و کاربرد و اینکه در چه محصولی استفاده شود کاربردهای خاص خودشان را دارند.

اجزای دکمه آهنربایی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید هر دکمه آهن ربایی از چهار قسمت  درست شده است:

عکس دکمه آهنربایی

  • قسمت سنگین (که به بدنه کیف وصل می شود)
  • قسمت سبک (که به قسمت متحرک کیف وصل می شود)
  • دو صفحه فلزی

قیمت دکمه آهنربایی

در بازار انواع دکمه های مگنتی با اندازه ها و کیفیت های مناسب وجود دارد. شما می توانید این دکمه های را با قیمتی حدود 1000 تا 7000 تومان خریداری کنید. البته سایت بساز و بفروش هم قصد دارد که به زودی این دکمه ها و سایر وسایل لازم برای کار با چرم را در سایت به فروش برساند. هدف ما این است که این محصولات را در بهترین کیفیت و با کمترین قیمت به دست هنردوستان برسانیم. در صورتی که محصول خاصی مدنظرتان است می توانید از طریق گزینه «سفارش ساخت کالا» محصول مورد نظر خودتان را سفارش دهید تا در لیست خرید تیم بساز و بفروش قرار بگیرد و خیلی سریع برای شما آماده شود.

آموزش نصب دکمه آهنربایی

روش نصب انواع دکمه های آهنربایی کاملا مشابه است و ما در این مقاله قصد داریم تا روش نصب دکمه آهنربایی با قدرت جذب پایین تر را به شما آموزش بدهیم.

ابتدا محل قرار گرفتن دکمه مگنتی بر روی چرم را انتخاب کنید.

عکس زدن دکمه آهنربایی

بعد از مشخص کردن جای دکمه آهنربایی، به وسیله کاتر، محل قرار گرفتن پایه های دکمه را بر روی چرم  برش بزنید. برای این کار پایه های دکمه را کمی بر روی قست مشخص روی چرم فشار دهید تا جای پایه ها و فاصله آن ها روی چرم مشخص شود.

قسمت های مشخص شده را با خودکار ژله ای علامتدار کنید و به همان اندازه و در همان فاصله با کارتر برش بزنید. به جای کاتر می توانید از پانچ مخصوص یا سمبه با قطر مناسب هم استفاده کنید.

پایه های دکمه را از قسمت برش خورده وارد کنید.

عکس نصب دکمه مگنتی

یکی از صفحه های فلزی را از پایه ها عبور داده و در پشت دکمه نصب قرار دهید.

عکس زدن دکمه آهنربایی روی چرم

بعد از ثابت کردن محل صفحه فلزی، پایه ها را به سمت بیرون باز کنید. اگر پایه ها را به سمت داخل باز کنید آهنربای دکمه از چرم فاصله گرفته و به مرور زمان باعث لق شدن دکمه مگنتی شما می شود.

عکس نصب دکمه آهنربایی روی چرم

وصل کردن قسمت سبک دکمه آهنربایی دقیقا مشابه قسمت سنگین دکمه است.

ابتدا محل قرار گرفتن آن را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که این محل باید در راستای محل نصب قسمت سنگین دکمه باشد. البته در انواع مختلف کیف ها محل قرارگیری و فاصله آن ها به طور دقیق گفته می شود در اینجا بحث فقط آموزش نصب آن است.

عکس آموزش نصب دکمه آهرنبایی روی چرم

فیلم آموزش نصب دکمه آهنربایی روی چرم

در ویدئوی کوتاه زیر می توانید نحوه نصب دکمه آهنربایی روی چرم را مشاهده کنید:

 

امیدواریم که این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که سوال یا نظری دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سایت بساز و بفروش حامی مشاغل خانگی و هنرهای دستی است. اگر به این کارها علاقه دارید یا در یکی از زمینه های هنری سررشته دارید همین الان فروشگاه شخصی خودتان را ثبت کنید و محصولات دست ساز هنری تان را بدون واسطه در نمایشگاهی به وسعت ایران به فروش برسانید.

 

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه برای “آموزش نصب دکمه آهنربایی روی چرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *