تمیز کردن ماشین ظرفشویی در 5 مرحله آسان

عکس تمیز کردن ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی بسیار مهم است و ارتباط مستقیمی با قدرت تمیزکنندگی ماشین ظرفشویی و تمیز شدن ظرف های شما دارد.

عکس تمیز کردن ماشین ظرفشویی

بساز و بفروش (B&B) | تمیز کن – طبیعی است که اگر ماشین ظرفشویی تمیزی نداشته باشید ظرف هایی که داخل آن می گذارید هم تمیز نخواهند شد. البته منطقی اش اینطور به نظر می رسد که ماشین های ظرفشویی باید به طور خودکار همزمان با شستن ظرف ها خودشان را هم تمیز کنند اما در واقعیت این چنین نیست بلکه به مرور زمان ذرات مواد غذایی، چربی ها  و مواد معدنی موجود در آب، فیلتر ها و دیواره های داخلی ماشین ظرفشویی را کثیف و پر از جرم می کنند. این کثیفی ها علاوه بر ایجاد بو و ظاهر ناخوشایند در ماشین ظرفشویی باعث ایجاد لکه هایی بر روی ظروف شیشه ای و غذاخوری آشپزخانه شما خواهند شد.

به طور خلاصه این بدان معناست که اگر ماشین ظرفشویی خود را به درستی تمیز نکنید دستگاه شما نمی تواند کارش را به طور کامل انجام دهد. به علاوه اگر این روند ادامه یابد مواد غذایی و کثیفی ها می توانند به فیلتر و پمپ ماشین ظرفشویی آسیب جدی وارد کنند و در نهایت تعمیرات پر هزینه ای را به شما تحمیل خواهند کرد.

عکس رسوبات ماشین ظرفشویی

یادتان باشد که مواد غذایی باقی مانده می توانند ماشین ظرفشویی شما را به یک زباله دان تبدیل کنند. برای جلوگیری از این عمل قبل از قرار دادن بشقاب، ظروف نقره، کاسه و سایر ظرفها در داخل ماشین ظرفشویی، مواد غذایی اضافی را پاک کنید. همچنین برچسب ظروف نو را نیز جدا کنید.

با ما باشید تا با معرفی پنج مرحله بسیار آسان شما را از شر این مشکل خلاص کنیم.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در 5 گام

1- گام روزانه: باقیمانده های غذایی را تمیز کنید

عادت کنید که پس از هر بار چرخه ظرفشویی، مواد غذایی باقی مانده مثل لوبیا، ماکارونی و غیره را از درون ماشین تمیز کنید. قفسه پایین را بیرون بکشید تا راحت تر بتوانید باقیمانده های غذایی را ببینید. تمیز کردن روزانه ظرفشویی به تدریج دچار بوی نامطبوع نشود.

2- گام هفتگی: تمیز کردن لکه های سطحی

به کمک یک اسفنج یا پارچه مرطوب تمام لکه ها و کثیفی هایی که ممکن بر روی سطح داخلی و درب باقی مانده باشند را پاک کنید.

عکس دستمال کشیدن به بدنه وسایل

3- گام هفتگی: شستن فیلترها

ساده است! اگر فیلترهای ماشین ظرفشویی تمیز نباشند هیچ چیز دیگری هم تمیز نخواهد بود. برای از بین بردن لکه های مزاحم در شستشوهای آینده، فیلتر موجود در قسمت پایینی را باز کرده و آن را جدا کنید و با آب گرم به خوبی بشویید.

 

عکس تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشوییبه وسیله یک مسواک نرم، صفحه توری و قاب پلاستیکی را برس بکشید و تمیز کنید تا هرگونه چربی یا ذره ای که در بین شکافها گیر کرده را از بین ببرید.

عکس تمیز کردن با مسواک نرم

وقتی کاملاً مثل روز اولش شد دوباره در جای خودش قرار دهید و قفل کنید. اگر نمی دانید فیلتر دستگاه شما در کجا قرار گرفته بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

4- گام ماهانه: تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی

برای از بین بردن آهک رسوب کرده در دستگاه می توانید از قرص های شوینده استفاده کنید اما در اینجا یک راه آسان خانگی به شما پیشنهاد می کنیم؛

دو فنجان سرکه سفید را درون ظرفی بریزید و یک چرخه معمولی شستشو را بدون گذاشتن ظرف دیگری به جز ظرف سرکه درون دستگاه شروع کنید.

عکس تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

البته برای پاکیزگی بیشتر می توانید از قرص های تمیزکننده استفاده کنید زیرا این قرص ها حاوی سورفکتانت هایی هستند که مواد غذایی و چربی های باقی مانده را حل می کنند. نکته مهم در استفاده از این قرص ها این است که حتما باید قبل از استفاده، دستورالعمل شان را با دقت مطالعه کنید زیرا بعضی از آنها نمی توانند در چرخه معمولی شستشو کار کنند.

عکس قرص ماشین ظرفشویی

در ویدئوی کوتاه زیر می توانید روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین را به صورت عملی مشاهده کنید:

5- گام آخر: تمیز کردن بدنه ماشین ظرفشویی

همانطور که در تمیز کردن بدنه یخچال هم گفتیم وجود اثر انگشت رو سطح خارجی دستگاه باعث کثیف به نظر آمدن آن می شود. برای درخشش ماشین ظرفشویی خود از یک پاک کننده استیل استفاده کنید.

 

اگر همین چند گام ساده را عملی کنید مطمئن باشید که ماشین ظرفشویی شما سالیان سال برایتان کار می کند و ظرف هایتان هم بدون عیب و نقص شسته خواهند شد. پیشنهاد می کنیم اگر حوصله رسیدگی به ماشین ظرفشویی را ندارید تا حد امکان ظرفهایتان را با دست بشویید؛ چون این تنها روشی است که می توانید عمر ماشین ظرفشویی تان را افزایش بدهید!

سایر ترفندهای تمیز کردن منزل را می توانید در مقاله های زیر دنبال کنید:

اگر شما هم پیشنهاد یا تجربه ای در زمینه تمیز کردن ماشین ظرفشویی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *