طرز تهیه خامه کیک به 3 روش مختلف

عکس طرز تهیه خامه کیک

طرز تهیه خامه کیک را که یاد بگیرید می توانید خودتان در منزل تزیین روی کیک های اسفنجی را با خامه ای که خودتان درست کرده اید انجام بدهید.

عکس طرز تهیه خامه کیک

بساز و بفروش (B&B) | درست کن – درست کردن خامه کیک یکی از مهارت های مورد نیاز برای پختن انواع کیک و حتی نان خامه ای است. راه های مختلفی برای درست کردن خامه کیک وجود دارد که می توانید با یاد گرفتن آنها خامه ای شبیه خامه قنادی درست کنید.

مواد لازم برای درست کردن خامه کیک

  • خامه پر چرب 75 گرم
  • پودر قند 2 قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت 2 قاشق چایخوری
  • وانیل نصف قاشق غذاخوری

چطور خامه کیک درست کنیم

یک ظرف دربدار در اندازه مناسب برای تهیه خامه کیک انتخاب کنید و آن را برای حدود نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا بدنه آن کاملا سرد شود. دقت کنید که خامه کیک در طول مراحل آماده شدن باید سرد بماند پس از طرفی مثل ظروف پیرکس استفاده کنید که این خاصیت را داشته باشند. همچنین می توانید ظرف حاوی خامه کیک را در طول مراحل هم زدن داخل ظرف دیگری قرار دهید که محتوی آب و یخ باشد.

خامه پر چرب، پودر قند و نشاسته ذرت را در ظرف سرد شده بریزید و آنها را با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید. در آخرین لحظات هم زدن خامه کیک، وانیل را به آن اضافه کنید.

درب ظرف را بگذارید و برای مدت 20 دقیقه در فریزر قرار دهید.

دوباره ظرف حاوی خامه کیک را از فریزر خارج کنید. خامه تقریبا حالت یخ زده پیدا کرده است.آن را کمی زیر و رو کنید تا از حالت یخزدگی خارج شود و مجددا درب آن را گذاشته و داخل فریزر قرار دهید.

این کار باید چند بار تکرار شود تا خامه کیک شما سفت شود.

خامه سفت شده را با دور تند همزن بزنید. خامه کیک ابتدا حال شل شده پیدا می کند اما اصلا جای نگرانی نیست. به هم زدن ادامه بدهید تا خامه کیک شما کم کم خودش را بگیرد و بافت آن سبک شود. به طوری که رد هم زدن بر روی آن مشخص باشد.

عکس خامه کیک

در آخرین لحظات می توانید وانیل را اضافه کنید تا خامه کیک شما آماده شود.

عکس طرز درست کردن خامه قنادی

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از روش های طرز تهیه خامه کیک با استفاده از سفیده تخم مرغ است.

برای این کار 2 عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و آنقدر هم بزنید تا سفت و سفید رنگ بشود و پف کند و با وارونه کردن ظرف نریزد.

مقدار 100 گرم پودر خامه را طی سه مرحله به سفیده زده شده اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

پودر قند را هم طی سه مرحله به ترکیب سفیده تخم مرغ و پودر خامه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

عکس اضافه کردن شکر به خامه

در نهایت وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه کیک شما آماده شود.

طرز تهیه خامه کیک شکلاتی

شما می توانید بسته به سلیقه تان رنگ خوراکی یا شکلات را با خامه قنادی مخلوط کنید.

طرز تهیه خامه کیک با شیر

اگر دوست دارید که خامه کیک را با شیر و کره درست کنید می توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید تا به صورت عملی این روش را به شما آموزش بدهد:

 

نکات مهم در تهیه خامه کیک

  • شما می توانید به جای پودر قند از عسل استفاده کنید.
  • حجم خامه کیک بعد از آماده شدن نسبت به خامه معمولی حدود 6 برابر می شود بنابراین از همان ابتدا ظرفی بردارید که بعد از پف کردن خامه دچار دردسر نشوید.
  • خامه ای که استفاده می کنید حتما باید پرچرب باشد و حداقل 30 درصد چربی داشته باشد.
  • قبل از اضافه کردن خامه پر چرب به ظرف آب روی آن را حذف کنید.
  • اگر بعد از فرم گرفتن خامه کیک همچنان به هم زدن آن ادامه بدهید خامه حالت کره می گیرد و طعم آن عوض می شود پس نکنید این کار را!
  • موقع درست کردن خامه کیک همه چیز باید سرد باشد حتی پره های همزن.
  • به هیچ عنوان برای تهیه خامه کیک از ظروف پلاستیکی یا رویی استفاده نکنید.
  • برای اینکه خامه کیک کاملا پوک شود می توانید کمی پودر خامه را به مواد اولیه تان اضافه کنید. برای این کار باید یک پیمانه پودر خامه را با یک پیمانه پودر قند مخلوط کنید و سپس یک پیمانه شیر یا خامه روی آن بریزید و با دور تند همزن برای 3 دقیقه بزنید. در نهایت با زدن با دور کند همزن برای 8 دقیقه خامه کیک شما فرم می گیرد.

امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد اگر درباره طرز تهیه خامه کیک سوال یا نظری دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. لطف کنید عکس خامه هایی را که درست می کنید از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا در انتهای همین مطلب با نام خودتان منتشر کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

3.8/5 (4 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *