طرز تهیه گوشفیل خانگی با طعم بازاری

عکس طرز تهیه گوشفیل خانگی

طرز تهیه گوشفیل خانگی بسیار آسان است و می توانید در کمتر از چند ساعت آن درست کنید به طوری که طعم و مزه آن شبیه گوشفیل بازاری باشد.

عکس طرز تهیه گوشفیل خانگی

بساز و بفروش (B&B) | بپز – گوشفیل یکی از شیرینی هایی است که مثل زولبیا و بامیه بیشتر در ماه رمضان طرفدار پیدا می کند. اما خیلی از افراد هستند که گوشفیل را در تمام طول سال دوست دارند و آن را با دوغ میل می کنند. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه ی گوش فیل مرحله به مرحله را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه ی گوشفیل

  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • شیر نصف پیمانه
  • شربت 2 قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • ماست 1 قاشق مرباخوری
  • روغن جامد 2 قاشق غذاخوری
  • آرد به مقدار لازم
  • شکر 2 پیمانه
  • آب 1 پیمانه
  • گلاب 3 قاشق غذاخوری
  • زعفران یک چهارم قاشق چایخوری (دم شده 2 قاشق چایخوری)
  • آبلیمو نصف قاشق چایخوری
  • وانیل 1 قاشق چایخوری
  • پودر هل نصف قاشق چایخوری (اختیاری)

این مقدار ماده اولیه به منظور تهیه گوشفیل برای 2 نفر کفایت می کند. البته بستگی به این دارد که هر نفر چه تعداد گوشفیل بخورد!

طرز تهیه ی گوشفیل بازاری

دو پیمانه شکر را در یک پیمانه آب بریزید، آبلیمو را به آن اضافه کنید و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود. سعی کنید آب را تا زمانی که به جوش نیامده هم نزنید چون هم زدن شکر برای حل شدن، باعث شکرک زدن آن می شود. در طول مدت به جوش آمدن آب و حل شدن شکر می توانید با یک قلم موی قنادی مقداری آبلیمو را به دیواره ظرف بمالید تا از شکرک زدن شربت جلوگیری کند.

وانیل، گلاب، پودر هل و زعفران را به شکر حل شده اضافه کنید و اجازه بدهید تا شربت گوشفیل بجوشد و قوام بیاید. درباره قوام آمدن شربت و اینکه چطور بفهمیم که شربت قوام آمده در طرز تهیه مربای به و مربای آلبالو به طور کامل با شما صحبت کرده بودیم. قوام شربت گوشفیل به این دلیل مهم است که اگر گوشفیل را درون شربت رقیق بیندازید بافت آن نرم می شود و خیلی زود بیات می شود. از زمان به جوش آمدن شربت باید حدود 10 دقیقه آن را بر روی حرارت بالا بجوشانید.

طرز تهیه گوشفیل با آرد گندم

شربت قوام آمده را از روی حرارت بردارید تا ولرم شود.

تخم مرغ، شیر، ماست و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. مقدار 2 قاشق غذاخوری از شربت به آن اضافه کنید. در پایان روغن و آرد را به تدریج به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید. در این مرحله می توانید خمیر را با دست ورز بدهید تا آماده شود.

عکس تهیه خمیر گوشفیل

خمیر گوشفیل زمانی آماده است که به دست نچسبد. نچسبیدن خمیر گوشفیل به دست نشان دهنده آن است که آرد خمیر کافی است. اگر آرد خمیر گوشفیل بیش از اندازه باشد باعث می شود که داخل روغن پف نکند و گوشفیل های تردی نداشته باشید.

عکس خمیر آماده شده گوشفیل

حالا وقت استراحت دادن به خمیر است. برای سایر خمیرها هم همین مرحله استراحت باید رعایت شود؛ چه خمیر نان لواش و چه خمیر سمبوسه و خمیر پیتزا. بنابراین باید خمیر را به مدت حدود 2 ساعت با سلفون بپوشانید و در دمای اتاق قرار دهید.

بعد از اینکه خمیر گوشفیل استراحت کرد آن را با وردنه صاف کنید به طوری که ضخامت آن زیاد نباشد. خمیر ضخیم نمی تواند در روغن پف کند بنابراین ضخامت حدود 2 میلیمتر به نظر مناسب می آید.

خمیر را به شکل لوزی برش دهید.

طرز تهیه گوشفیل و بامیه

شما می توانید خمیر را به هر شکلی که دوست داشتید و حتی با قالب برش بزنید.

طرز تهیه گوشفیل تصویری

روغن سرخ کردنی را در یک ظرف گود بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. خمیرهای لوزی شکل را در روغن قرار دهید تا پف کند و به رنگ طلایی در بیاید.

طرز تهیه گوشفیل بدون فر

وقتی که یک طرف گوشفیل طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی رنگ شود.

طرز تهیه گوشفیل با ماست

حالا می توانید گوشفیل ها را به کمک کفگیر از روغن بگیرید. اجازه بدهید که روغن اضافی گوشفیل ها گرفته شود. سپس در حالی که گوشفیل ها هنوز داغ است آن ها را داخل شربت ولرم بیندازید و بعد از خارج کردن از شربت، باز اجازه بدهید که شربت اضافی آن خارج شود.

طرز تهیه گوشفیل پوک

طرز تهیه گوشفیل پاپیونی

اگر دوست دارید که گوشفیل های شما مدل پاپیونی باشد باید خمیر را به شکل مستطیل یا مربع برش بدهید و وسط دو ضلع روبروی آن را به سمت وسط فشار دهید تا شبیه پاپیون بشود.

طرز تهیه گوشفیل پاپیونی

فیلم طرز تهیه گوشفیل خانگی

در این ویدئو طرز تهیه گوش فیل مرحله به مرحله به صورت عملی به شما نشان داده شده است:

 

اگر دوست دارید بدانید که گوشفیل بازاری چطور درست می شود می توانید مراحل تهیه آن را در ویدئوی زیر ببینید:

 

امیدواریم که با این آموزش باعث شیرینی لحظه های شما بشود. اگر درباره طرز تهیه گوشفیل سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر همت کردید و این شیرینی ساده را درست کردید عکس آن را از طریق گزینه «ساختمش» برای ما ارسال کنید تا در انتهای همین مطلب با نام خودتان منتشر کنیم.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

4/5 (3 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *