طرز تهیه لواشک گوجه سبز ترش خانگی با تصویر

عکس طرز تهیه لواشک گوجه سبز

طرز تهیه لواشک گوجه سبز بسیار آسان است و در فصل بهار که گوجه سبز در بازار موجود است می توانید این لواشک ترش و خوشمزه را درست کنید.

عکس طرز تهیه لواشک گوجه سبز

بساز و بفروش (B&B) | بپز – گوجه سبز یکی از میوه های نوبرانه است که حتی اگر از خواص گوجه سبز هم اطلاع نداشته باشید باز هم کمتر کسی می تواند از خیر خوردن آن بگذرد. چیزی که گوجه سبز را یک میوه منحصر به فرد کرده است طعم ترش و آبدار آن است و همه ما می دانیم که صفت ترش همه ما را به یاد لواشک می اندازد پس بیاید تا طرز تهیه لواشک گوجه سبز را امتحان کنیم.

مواد لازم برای تهیه لواشک گوجه سبز

  • گوجه سبز 4 کیلوگرم
  • آب 1 لیوان
  • نمک 6 قاشق غذاخوری
  • سرکه 5 قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • روغن به مقدار کم

طرز تهیه لواشک گوجه سبز

گوجه سبزهایی را که برای تهیه لواشک خریداری کرده اید بشویید و درون قابلمه بریزید.

مقدار 1 لیوان آب که در مواد اولیه گفته شد را به گوجه سبزها اضافه کنید.

طرز تهیه لواشک گوجه سبز با تصویر

قابلمه را روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید. درب ظرف را کامل نبندید چون سر می رود. از مقدار کم آب استفاده شده تعجب نکنید چرا که به مرور خود گوجه سبزها آب می اندازد و نیازی به آب بیشتر ندارد. حتی ممکن است استفاده کردن از آب بیش از اندازه باعث کپک زدن لواشک بشود.

وقتی که گوجه سبزها به جوش آمد زیر شعله را کم کنید. دیگر نیازی نیست که درب قابلمه را بگذارید.

طرز پخت لواشک گوجه سبز

در طول این مرحله از طرز تهیه لواشک گوجه سبز باید نمک و سرکه را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا به گوجه سبزها طعم بدهد و همراه آنها پخته شود.

روش تهیه لواشک گوجه سبز

مقدار سرکه ای که استفاده می کنید به میزان رسیدگی گوجه سبزها بستگی دارد و می تواند مزه لواشک شما را بیش از اندازه ترش کند. اگر گوجه های شما خیلی رسیده نیست و خودش به مقدار کافی ترش مزه است می توانید مقدار سرکه را کمتر در نظر بگیرید.

اگر دوست داشتید که لواشک شما ترکیبی از طعم ترش و شور و شیرین داشته باشد می توانید کمی شکر هم به آن اضافه کنید.

از جمله طعم دهنده های دیگری که می توانید در طرز تهیه لواشک گوجه سبز استفاده کنید زرشک و رب انار است که بسته به سلیقه تان می توانید آنها را به گوجه سبزهای در حال جوشیدن اضافه کنید. رب انار می تواند مانند دلمه برگ مو طعم بی نظیری به لواشک شما بدهد.

وقتی که گوجه سبزها خوب پخته شدند آن را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید که خنک شود. طول مدت زمان پخته شدن گوجه سبزها هم به میزان رسیدگی آنها بستگی دارد ولی حدود نیم ساعت الی یک ساعت طول می کشد تا پخته شوند؛ البته وقتی که پخته شد رنگ و روی آن کاملا مشخص است.

طرز تهیه لواشک گوجه سبز ترش

حالا آنها را درون یک آبکش فلزی بریزید که زیر آن یک ظرف گذاشته اید. 

گوجه های پخته شده را با دست یا ملاقه به خوبی فشار دهید تا به جز هسته و پوسته بقیه مایعات گوجه سبز از آبکش رد شود. غلظت مایع به دست آمده از گوجه سبزها شبیه ماست چکیده است.

طرز تهیه لواشک از گوجه سبز

یک نکته ریز و یواشکی درباره لواشک گوجه سبز این است که شما می توانید قسمتی از مایع به دست آمده در مرحله بالا را درون یک ظرف شیشه ای درب دار تمیز بریزید و توی یخچال نگه دارید و به صورت مخفیانه گهگداری به آن ناخنک بزنید!

برای شکل گرفتن لواشک گوجه سبز نیاز به یک سینی دارید. سطح سینی را با سلفون یا پلاستیک فریزر بپوشانید و روی آن را با مقدار کمی روغن به خوبی چرب کنید. مایع به دست آمده از گوجه سبزها را روی آن پهن کنید. سعی کنید ضخامت لواشک گوجه سبز را کم بگیرید تا زودتر خشک شود مثلا ضخامت 8 میلیمتر کفایت می کند. می توانید کمی نمک بر روی لواشک گوجه سبز پهن شده بپاشید.

عکس طرز تهیه لواشک با گوجه سبز

سینی لواشک را برای خشک شدن در برابر نور آفتاب قرار دهید به شرطی که محل زندگی شما آفتاب داغی داشته باشد و رطوبت هوا کم باشد. اگر چنین شرایطی ندارید می توانید سینی را در برابر باد پنکه قرار دهید. اگر لواشک را برای خشک شدن در آفتاب قرار دادید نباید اجازه بدهید که بیش از اندازه خشک شود و بعد از چند ساعتی که لواشک ها به قدری خشک شد که وقتی با انگشت فشار دادیم جای انگشت روی آن بماند باید لواشک را از مقابل آفتاب برداریم.

وقتی که لواشک خشک شد آماده مصرف است. نوش جان!

عکس لواشک گوجه سبز

فیلم طرز تهیه لواشک گوجه سبز

در ویدئوی زیر مراحل طرز تهیه لواشک گوجه سبز به صورت عملی به شما نشان داده شده است:

 

امیدواریم که این لواشک خوشمزه را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در صورتی که درباره طرز تهیه لواشک گوجه سبز سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *