طرز تهیه مربای آلوورا در خانه

عکس طرز تهیه مربای آلوورا

طرز تهیه مربای آلوورا به شما این امکان را می دهد تا یک مربای خوشمزه، خوشرنگ و پرخاصیت با استفاده از آلوورا و شکر تهیه کنید.

عکس طرز تهیه مربای آلوورا

بساز و بفروش (B&B) | بپز – آلوورا یکی از گیاهان بسیار پر خاصیت است که اخیرا فرآورده های فراوانی از آن در بازار به وجود آمده است. به طوری که خیلی از افراد این گیاه را در منزل پرورش می دهند و از ژل آن استفاده می کنند. یکی از فرآورده های این گیاه، مربای آلوورا است که بسیار طعم خوبی دارد. شما می توانید با یاد گرفتن طرز تهیه آلوورا این مربا را درست کنید و به عنوان صبحانه میل کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلوورا

  • آلوورای تازه: 1 کیلوگرم
  • شکر: 1 کیلوگرم
  • آب: 700 گرم
  • اسانس آلوورا: 2 قطره
  • آبلیموی تازه: 1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه مربای آلوورا

در اولین گام از مراحل تهیه مربای آلوورا پوست برگهای گوشتی آلوورا را بگیرید.

عکس ژل آلوئه ورا

برای این کار می توانید از پوست کن استفاده کنید.

عکس جدا کردن ژل آلوورا

آلوورای پوست کنده شده را به صورت حبه های کوچک آورده و درون ظرفی بریزید.

عکس طرز تهیه مربا آلوورا

نیمی از مقدار شکر را به آلوورا اضافه کنید و آن را به مدت 2 ساعت داخل فریزر بگذارید. قرار دادن آلوورا در داخل فریزر به حفظ شکل ظاهری قطعات آلوورا کمک می کند.

بعد از این که آلوورا 2 ساعت در فریزر ماند آن را خارج کرده و اجازه بدهید که 2 ساعت در دمای محیط بماند.

همزمان با این مرحله باید باقیمانده شکر و 700 گرم آب را با هم ترکیب کنید. برای این منظور شکر و آب را داخل ظرفی ریخته و به وسیله قاشق چوبی مرتب هم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود. سپس ظرف را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. در طول جوش آمدن آب و شکر، کف روی آن را به وسیله یک قاشق بردارید.

وقتی که به جوش آمد شعله را ملایم کرده و بگذارید که برای حدود یک ساعت همینطور بجوشد تا قوام پیدا کند. پیش از این در طرز تهیه مربای آلبالو، مربای به و مربای زرشک در مورد میزان قوام شهد مربا با شما صحبت کرده بودیم که می توانید با مراجعه به این مقالات بیشتر در مورد آن بدانید.

در این مرحله از طرز تهیه مربای آلوورا باید ظرف حاوی شکر و آلوورا را که در دمای محیط قرار گرفته بود بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی که به جوش آمد کف روی آن را با قاشق حذف کنید و از زمان به جوش آمدن به مدت 30 دقیقه میزان حرارت اجاق را تا جایی که امکان دارد کم کنید و درب ظرف را بگذارید تا همینطور برای خودش بجوشد.

هنگامی که احساس کردید شربت آب و شکر به اندازه کافی غلیظ شده و قوام پیدا کرده، آلوورا را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید که 15 دقیقه دیگر بر روی حرارت ملایم بماند.

عکس طرز تهیه ی مربای آلوئه ورا

در آخرین مرحله از طرز تهیه مربای آلوورا یک قاشق آبلیموی تازه را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا خنک شود. این آبلیمو تلخی احتمالی آلوورا را از بین خواهد برد.

بعد از خنک شدن 2 قطره اسانس آلوورا به مرا اضافه کنید تا عطر و بوی بهتری پیدا کند. اگر اسانس آلوورا پیدا نکردید از اسانس وانیل به جای آن استفاده کنید.

بعد از تهیه مربای آلوورا باید 12 ساعت در دمای محیط بماند تا آماده مصرف شود.

عکس مربای آلوئه ورا

جلوگیری از کپک زدن مربای آلوورا

یکی از نگرانی ها در زمان تهیه انواع مربا خصوصا مربای آلوورا در مورد کپک زدن آن است. کپک زدن مربا می تواند به خاطر یکی از عوامل زیر باشد:

  • میزان شکر در مربا کم بوده است.
  • مدت زمان جوش آمدن و قوام آمدن شربت را رعایت نکرده اید.

امیدواریم که این دستورالعمل به کار شما بیاید و بتوانید این مربای خوشمزه رادرست کنید. اگر در طول مراحل تهیه مربای آلوورا سوالی برایتان پیش آمد حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخگوش ما باشیم.

ساختمش

سید امین پورترابی

3.7/5 (3 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *