طرز تهیه کرم کارامل آماده بدون فر

عکس طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه کرم کارامل آماده بدون فر را که یاد بگیرید می توانید این دسر خوشمزه را در خانه درست کنید و کرم کارامل های خانگی برای پذیرایی داشته باشید.

عکس طرز تهیه کرم کارامل

بساز و بفروش (B&B) | بپز – درست کردن دسر و شیرینی برای خانم های هنرمند یکی از کارهای بسیار دوست داشتنی است. اگر از کاربران پر و پا قرص بساز و بفروش باشید می دانید که ما تا الان طرز تهیه انواع دسرها را به شما آموزش داده ایم. دسرهایی از جمله حلوای سه آرد، شله زرد، حلوای هویج، سمنو، ماست خانگی و… . در این مطلب هم می خواهیم طرز تهیه کرم کارامل را به شما آموزش بدهیم. برای تهیه این کرم کارامل نیازی به فر ندارید و می توانید به راحتی آن را درست کنید.

مواد لازم در طرز تهیه کرم کارامل

مواد لازم برای سس کارامل:

  • شکر 140 گرم (دو سوم پیمانه)
  • آب 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر)
  • آب جوش 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر)

مواد لازم برای کاستارد

  • پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
  • آب یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
  • زرده تخم مرغ بزرگ 4 عدد
  • شکر 80 گرم (یک سوم پیمانه + 1 قاشق غذاخوری)
  • شیر کامل 1 و سه چهارم پیمانه (400 میلی لیتر)
  • خامه چرب نصف پیمانه (120 میلی لیتر)
  • اسانس وانیل 2 قاشق چایخوری

عکس مواد لازم برای تهیه کرم کارامل

طرز تهیه کرم کارامل بدون فر

تهیه کرم کارامل شامل دو مرحله اصلی است:

  • تهیه سس کارامل
  • تهیه کاستارد

در ادامه هر یک از این دو مرحله را به صورت مجزا به شما آموزش می دهیم:

طرز تهیه سس کارامل

مقدار 2 قاشق غذاخوری آب را با شکر در ظرفی مخلوط کنید و آن را بر روی حرارت متوسط قرار دهید. ظرف را به آرامی تکان بدهید و تا زمانی که رنگ شکر به قهوه ای طلایی تبدیل نشده به آن دست نزنید.

ظرف را تا زمانی که شکر به رنگ کهربایی که کمی تیره تر از رنگ عسل است در نیامده تکان دهید تا شکر رنگ یکنواختی پیدا کند. مدت زمان این مرحله حدود 6 دقیقه است.

عکس طرز تهیه ی کرم کارامل اماده

ظرف را بلافاصله از روی حرارت بردارید و بر روی یک حوله مرطوب قرار دهید. 2 قاشق آب جوش را به آن اضافه کنید و در حین اضافه کردن آب جوش مراقب باشید که این محلول داغ به دست و صورت شما پاشیده نشود. محلول را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. این کار باعث می شود که سس کارامل شما کمی نازک شود و در ظرف مخصوص کارامل که ریخته می شود ضخامت زیادی نداشته باشد.

عکس طرز تهیه ی کرم کارامل خانگی

ظرف هایی را که برای تهیه کرم کارامل آماده کرده این داخل آب گرم غوطه ور کنید تا کمی گرم شوند. این کار باعث می شود که کارامل شما سفت نشود. بعد از این که ظرف ها را از داخل آب خارج کردید نیازی به خشک کردن آنها نیست و کافیست که آنها را کج کنید تا آب اضافی آن بریزد.

عکس طرز تهیه ی کرم کارامل ساده

در حالی که هنوز سس کارامل گرم است آن را بین 8 ظرفی که برای کرم کارامل در نظر گرفته اید تقسیم کنید. سس کارامل را به حال خودش بگذارید تا به مرور خودش غلیظ شود. همین کار باعث می شود که سس کارامل با کاستارد قاطی نشود.

عکس طرز تهیه ی کرم کارامل بدون فر

طرز تهیه کاستارد

در یک ظرف کوچک ورقه ژلاتین را به نوارهایی به عرض حدود 1 الی 2 سانتیمتری تقسیم کنید.یک چهارم پیمانه آب سرد به آن اضافه کنید و آن را برای 5 الی 6 دقیقه به همین حال باقی بگذارید تا ژلاتین ها کمی خودش را ول کند.

عکس ژلاتین ورقه ای

اگر از پودر ژلاتین استفاده می کنید 3 قاشق چایخوری از این پودر را با یک چهارم پیمانه آب سرد و آن را به مدت 1 دقیقه با حال خودش بگذارید. سپس ترکیب را برای 30 الی 40 ثانیه در مایکروویو قرار دهید و آن را تکان دهید. حالا این ژلاتین برای تهیه کرم کارامل آماده است.

پس از وا رفتن ورقه های ژلاتین در یک ظرف بزرگتر حدود 2.5 سانتیمتر آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و ظرف حاوی ژلاتین را داخل ظرف آب جوش قرار دهید. به این ترتیب ژلاتین ها شروع به حل شدن می کنند. ژلاتین شما آماده است و باید ظرف ها را  از روی حرارت بردارید. اگر مرحله بعدی طول کشید و ژلاتین ها سفت جامد شدند باید آن را مجددا به همین شیوه ذوب کنید.

عکس ذوب کردن ژلاتین به روش بن ماری

در یک ظرف بزرگتر زرده های تخم مرغ را بریزید شکر را به آن اضافه کرده و خوب بزنید تا کمرنگ شود و حالت کرمی پیدا کند.

عکس هم زدن زرده تخم مرغ و شکر

در یک ظرف متوسط 200 میلی لیتر (حدود 1 پیمانه) شیر بریزید و اجازه بدهید تا گرم شود به حدی که انگشت را بسوزاند.

عکس طرز تهیه ی کرم کارامل

شیر گرم را به آرامی به زرده و شکر اضافه کنید و مرتبا هم بزنید تا ساختار یکنواختی پیدا کند.

عکس طرز تهیه ی کرم کارامل یخچالی

وقتی که همه شیر را اضافه کردید آن را مجددا روی حرارت متوسط رو به کم قرار دهید و باز هم بزنید. حواستان دائما به ظرف باشد چون هر لحظه ممکن است که قسمت پایینی ترکیب که در کف ظرف است بسوزد. این مرحله تا زمانی ادامه پیدا می کند که یکی از علائم زیر را مشاهده کنید:

  • اگر قاشق را وارد ترکیب کردید یک لایه نازک از ترکیب بر روی قاشق بماند.
  • کنار ظرف حباب های کوچک تشکیل شود.
  • دمای ترکیب به 71 درجه سانتیگراد برسد.

عکس طرز تهیه انواع کرم کارامل ها

ژلاتین ذوب شده را به آن اضافه کرده و خوب با هم ترکیب کنید. ظرف را از روی حرارت بردارید.

عکس طرز تهیه کرم کارامل ساده و خوشمزه

ترکیب به دست آمده را از الک رد کنید.

عکس طرز تهیه کرم کارامل با ورق ژلاتین

در این مرحله از طرز تهیه کرم کارامل باید شیر، خامه و اسانس وانیل را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

عکس طرز تهیه کرم کارامل مرحله به مرحله

کاستارد آماده شده است و باید آن را به 8 ظرفی که برای کرم کارامل در نظر گرفته بودید و سس کارامل را درون آن ریخته بودید اضافه کنید. ظرف های حاوی کرم کارامل را با پلاستیک بپوشانید و برای 1 شب الی 3 روز در یخچال نگه دارید. رطوبت کاستارد باعث نرم شدن لایه سس کارامل می شود.

عکس طرز تهیه کرم کارامل مجلسی

برای سرو کرم کارامل تهیه شده یک چاقوی تیز یا یک خلال دندان چوبی بردارید و به کمک آن لبه های کرم کارامل را از ظرف جدا کنید و کارامل را در یک بشقاب وارونه کنید.

عکس مواد لازم و طرز تهیه کرم کارامل

کرم کارامل شما آماده است.

عکس کرم کارامل آماده

امیدواریم که در تهیه این دسر خوشمزه موفق بوده باشید و دستپخت خودتان را نوش جان کنید. اگر درباره طرز تهیه کرم کارامل سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

فیلم طرز تهیه کرم کارامل بدون فر

در این کلیپ می توانید مراحل بالا را به صورت عملی مشاهده کنید:

 

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

1 دیدگاه برای “طرز تهیه کرم کارامل آماده بدون فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *