پاک کردن آدامس از روی لباس به 9 روش کاربردی

عکس پاک کردن آدامس از روی لباس

پاک کردن آدامس از روی لباس به روش های مختلفی انجام می شود که معمولی ترین آن استفاده از یخ برای پاک کردن آدامس از روی لباس است.

عکس پاک کردن آدامس از روی لباس

بساز و بفروش (B&B) | پاک کن – اصلا حس خوشایندی نیست که متوجه شوید روی جایی نشسته اید و آدامس به لباستان چسبیده است.

عکس چسبیدن آدامس به لباس

اما نگران نباشید چون در این مطلب قرار است چندین راه حل کاربردی برای حل این مشکل در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین تصور نکنید که با چسبیدن آدامس به لباس دیگر عمر آن لباس تمام شده یا این که اگر فرزندتان با لباسی که آدامس به آن چسبیده به خانه برگشت دنیا جلو چشمانتان تیره و تار شود. چون روش های مختلفی برای پاک کردن آدامس از روی لباس وجود دارد. یادتان باشد که پاک کردن یکی از اصلی ترین ترفندها در خانه داری است. با یاد گرفتن نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی، تمیز کردن کفش سفید و جیز و تمیز کردن طلا و نقره گرفته تا تمیز کردن اجاق گاز و تمیز کردن بدنه یخچال و تمیز کردن برس آرایشی همه و همه به شما کمک می کند تا زندگی آسوده تری داشته باشید.

پاک کردن آدامس از روی لباس با یخ

استفاده از یخ، یک راه حل بین المللی برای از پاک کردن آدامس از روی لباس است. راه حلی ساده و رایج که می توان آن را به راحتی در منزل انجام داد. ضمن این که هیچ تاثیر منفی روی بافت پارچه ندارد و تمام ذرات آدامس را از روی لباس پاک می کند.

عکس قالب یخ

لباس را داخل یک زیپ کیپ قرار دهید. مطمئن شوید که آدامس به زیپ کیپ نچسبیده است. این روش روی انواع پارچه ها جواب می دهد. درب زیپ کیپ را ببندید و آن را برای حداقل 2 ساعت در فریزر قرار دهید. حالا زیپ کیپ را از فریزر خارج کنید و لباس را از داخل آن بیرون بیاورید و روی یک سطح محکم قرار دهید. آدامس وقتی که فریز شود چسبندگی خود را تا حد زیادی از دست می دهد و می توان آن را به راحتی از پارچه جدا کرد. قبل از این که آدامس دوباره گرم شود باید آن را از لباس جدا کنید. سعی کنید آدامس را با ناخن از لباس پاک کنید. اگر با ناخن نشد از یک چاقوی لبه صاف استفاده کنید تا آدامس بدون آسیب زدن به بافت پارچه از لباس جدا شود. به طور معمول آدامس خیلی راحت از لباس پاک می شود اما اگر هنوز ذراتی از آن روی لباس باقی مانده آن را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.

برای پاک کردن آدامس از روی لباس با یخ می توانید به جای روش بالا از قالب های یخ استفاده کنید. برای این کار باید قالب های یخ را در کیسه فریزر بریزید یا خود قالب های یخ را برای حدود 30 دقیقه بر روی قسمتی از پارچه که آدامس به آن چسبیده قرار دهید و بعد از این مدت آدامس منجمد شده را پاک کنید.

عکس پاک کردن ادامس از روی لباس با یخ

در ویدئوی زیر استفاده از یخ برای این کار به صورت عملی به شما نشان داده است:

 

پاک کردن آدامس از روی لباس به 8 روش

استفاده از یخ تنها راه پاک کردن آدامس از روی لباس نیست. در ادامه 8 روش دیگر را به شما آموزش می دهیم. برای استفاده از هر کدام از این روش ها پیشنهاد می کنیم اول آن را روی قسمت کوچکی از پارچه امتحان کنید و اگر اثر سوئی روی آن نداشت روش را برای همه لباس به کار ببرید. همچنین بعد از استفاده از این روش ها حتما لباس را بشویید.

استفاده از آبلیمو

آبلیمو برای پاک کردن آدامس از روی لباس بسیار عالی کار می کند. آبلیمو یک ماده ارزان است که تاثیر منفی روی بافت پارچه ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس را در آبلیمو خیس کنید و لکه آدامس را با چاقویی که نوک تیزی ندارد برطرف کنید. یادتان باشد که بعد از حذف آدامس با آبلیمو حتما لباس را بشویید.

استفاده از اسپری مو

این هم یک روش ارزان دیگر برای پاک کردن آدامس از روی لباس است. کافیست که اسپری مو را به طور مستقیم روی لکه آدامس بزنید تا آن را سفت کند سپس آدامس را از روی لباس پاک کنید.

استفاده از سرکه

یک کاسه سرکه را به مدت یک دقیقه در داخل مایکروویو گرم کنید. لباس را در سرکه داغ شده خیس کنید و آدامس را با یک وسیله یک مسواک کهنه از روی پارچه پاک کنید.

عکس سرکه و مسواک

به جای سرکه می توانید از آب داغ یا بخار آب هم استفاده کنید.

استفاده از سس مایونز

این چاشنی خانگی را روی قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده بریزید و به آرامی سطح آدامس را مالش بدهید. آدامس باید به راحتی از روی لباس پاک شود.

عکس پاک کردن آدامس با سس مایونز

استفاده از اتو

یک تکه مقوا را روی میز اتو قرار دهید. قسمتی از لباس را آدامس به آن چسبیده بر روی مقوا قرار دهید به طوری که لکه آدامس بر روی سطح مقوا قرار بگیرد. اتو را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و بدون استفاده از بخار، آن را بر روی سطح پشتی پارچه ای که آدامس به آن چسبیده بکشید. حرارت متوسط، آدامس را گرم می کند و جدا کردنش از پارچه را راحت تر می کند در حالی که اگر دمای اتو زیاد باشد باعث ذوب شدن آدامس می شود. اتو کردن را باید تا آنجایی ادامه بدهید که آدامس از لباس به طور کامل جدا شود.

استفاده از کره بادام زمینی

مقداری کره بادام زمینی را روی آدامس چسبیده به لباس بمالید. مطمئن شوید که تمام سطوح لکه با کره پوشیده شده است. مقدار دیگری کره بادام زمینی را روی کره های قبلی بمالید تا پوشش آن ضخیم تر شود. روغن طبیعی این کره باعث شل شدن آدامس می شود. کره باید 60 ثانیه روی لکه باقی بماند. اگر بیشتر از این مقدار بماند باعث لکه دار شدن لباس شما می شود. با یک چاقو آدامس و کره را از لباس پاک کنید. لباس تان را بشویید تا لکه ایجاد شده در اثر کره بادام زمینی از بین برود.

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یک راه حل مناسب برای پاک کردن آدامس از لباس های ورزشی است. برای این کار یک قاشق روغن نارگیل را در یک ظرف بریزید. ظرف را به مدت 5 تا 10 ثانیه حرارت دهید تا روغن نارگیل گرم شود. نقطه ای از پارچه را که آدامس به آن چسبیده در ظرف روغن فرو کنید. لکه آدامس را با یک مسواک کهنه پاک کنید.

پاک کردن آدامس از روی لباس با سشوار

آدامسی که به لباس چسبیده را با سشوار گرم کنید و آن را با یک چاقوی پلاستیکی پاک کنید. برای پاک کردن باقیمانده آدامس از روی لباس کمی پماد ضد درد روی آن بمالید و با یک زیپ کیپ روی آن را پاک کنید. وجود ماده متیل سالیسیلات در پماد پاعث چسبیدن آن به پلاستیک می شود.

عکس سشوار و چاقو

بعد از پاک شدن آدامس از روی لباس تان بهتر است که آن را با یک شوینده بشویید.

امیدواریم که این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد اگر درباره پاک کردن آدامس از روی لباس سوال یا نظری داشتید یا در این زمینه تجربه ای داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *