خواص برگ سیر تازه چیست (12 خاصیت استثنایی)

خواص برگ سیر

خواص برگ سیر بسیار فراوان است. از جمله خواص برگ سیر تنظیم فشار خون شود، پیشگیری از سرطان و سم زدایی کبد و کلیه است.

خواص برگ سیر

بساز و بفروش (B&B) | بدان – سیر یکی از پر خاصیت ترین سبزیجات است که آن را به صورت تازه یا خشک شده و یا حتی پودر شده استفاده می کنند. علاوه بر حبه سیر می توان از برگ سیر هم در بعضی از غذاها استفاده کرد چرا که برگ سیر هم خواص بسیار فراوانی دارد. برگ سیر عطر و طعم قوی و تندی دارد که می تواند بعضی از غذاها مثل سوپ را خوشمزه و خوش طعم کند.

خواص برگ سیر

برگ سیر هم مانند خود سیر خواص بسیار فراوانی دارد که در ادامه به مهمترین از این خواص اشاره می کنیم؛

افزایش سطح اکسیژن خون

وقتی که افراد به بعضی از بیماری ها از جمله بیماری های کبدی مبتلا می شوند بدن آنها موادی ترشح می کند که مقدار اکسیژن قابل دسترس خون را کاهش می دهد. برگ سیر می تواند به اکسیژن رسانی خون کمک کند و به سلامت بافت ها و اندام های بدن کمک کند.

درمان آرتروز

برگ سیر همانند حبه های آن دارای مقدار زیادی آلیوم و آلیسین است که از تولید آنزیم های تجزیه کننده بافت های استخوانی جلوگیری می کند و به این ترتیب از شکستگی استخوان ها و آرتروز در سنین بالا جلوگیری می کند.

تقویت بینایی

پروویتامین A موجود در برگ سیر می تواند با تبدیل شدن به بتاکاروتن به سیستم بینایی بدن کمک کند.

سم زدایی کبد و کلیه

روغن ناپایدار موجود در برگ سیر علاوه بر طعم و عطر بی نظیری که دارد می تواند کبد و کلیه را در برابر استرس های اکسیداتیو محافظت کند.

کنترل کلسترول خون

برگ سیر می تواند میزان LDL و HDL خون را کنترل کند و به این وسیله چربی خون را به حالت پایدار در بیاورد. ظرفیت آنتی اکسیدانی برگ سیر می تواند از آسیب رادیکال های آزاد به کلسترول خون جلوگیری کند. پیش از این طرز تهیه اسموتی برای تصفیه خون را به شما آموزش داده بودیم که می توانید از آن هم برای سلامت جسمی تان استفاده کنید.

بهبود گردش خون

همانطور که گفتیم یکی از خواص برگ سیر کنترل چربی خون است. وقتی که چربی خون کنترل بشود قطعا مسیر خونرسانی به بهترین نحو انجام خواهد شد.

تنظیم فشار خون

اگر دچار بیماری افزایش فشار خون هستید بهتر است بدانید که برگ سیر می تواند فشار خون را پایین بیاورد و به حالت متعادل برساند و در این حالت آن را تثبیت کند.

جلوگیری از حمله قلبی

به طور کلی کمک به سلامت قلب و عروق یکی از اصلی ترین خواص برگ سیر است. برگ سیر می تواند خطر بروز سکته قلبی را کاهش دهد.

کاهش قند خون

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید یکی از گیاهانی که می تواند به کاهش قند خون شما کمک کند.

جلوگیری از لخته شدن خون

علاوه بر تنظیم چربی خون، برگ سیر می تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد به شرطی که برگ سیر را به طور مرتب استفاده کنید. برگ سیر یک فاکتور اصلی در رقیق کردن خون است و در افرادی که دچاری غلظت خون هستند یک گزینه مناسب برای رقیق کردن خون است.

درمان کم خونی

مصرف برگ سیر باعث افزایش تعداد گلبول های خون می شود. برگ سیر خون را برای تولید گلبول قرمز تحریک می کند و ساخت گلبول های سفید را که طی بعضی از بیماری ها کاهش یافته افزایش می دهد.

خاصیت ضد سرطانی برگ سیر

استفاده منظم از برگ سیر می تواند جلوی خیلی از سرطان ها را بگیرد. تحقیقات نشان داده که برگ سیر تا 30 درصد خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کم می کند. همچنین وجود ماده ای به نام دی آلیل سولفید می تواند سلول های سرطان ریه را از بین ببرد.سرطان های سینه، پروستات، معده و گلو از دیگر سرطان هایی است که با مصرف برگ سیر می توان در برابر آنها مقاومت کرد.

عکس بوته سیر

برگ سیر و ارزش غذایی آن

تحقیقات نشان داده است که در هر 100 گرم برگ سیر شامل این مواد معدنی و ویتامین هاست:

  • ویتامین B6 95%
  • ویتامین C 52%
  • منگنز: 73%
  • مس: 33%
  • سلنیوم: 26%
  • آهن: 21%
  • کلسیم: 18%

عوارض مصرف برگ سیر

بعضی از افراد نسبت به مصرف برگ سیر حساسیت دارند و ممکن است دچار علائمی مثل قرمزی، خارش، تورم، حالت تهوع و… بشود. بنابراین قبل از مصرف برگ سیر مطمئن شوید که نسبت به آن آلرژی نداشته باشید.

اگر در مصرف برگ سیر زیاده روی کنید می تواند به عنوان یک عامل ضد انعقادی خون عمل کند و منجر به خونریزی بیش از حد شود. بنابراین از مصرف همزمان برگ سیر با داروهای مختلف خودداری کنید و در این مورد حتما با پزشک مشورت کنید.

اگر فشار خون شما پایین است نباید برگ سیر مصرف کنید. چون همانطور که گفتیم برگ سیر می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

عکس برگ سیر

اگر به فکر سلامت جسم و روحتان هستید پیشنهاد می کنیم که مقاله های زیر را مطالعه کنید:

امیدواریم که همیشه تنی سالم داشته باشید. اگر درباره خواص برگ سیر سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *