طرز تهیه پفک هندی خانگی با آرد برنج

عکس طرز تهیه پفک هندی خانگی

طرز تهیه پفک هندی خانگی بسیار آسان است. برای تهیه پفک هندی به آرد برنج و آب نیاز دارید. می توانید در پفک هندی از رنگ های مجاز خوراکی هم استفاده کنید.

عکس طرز تهیه پفک هندی خانگی

بساز و بفروش (B&B) | بپز – تنقلات جزء جدایی ناپذیر زندگی بچه هاست و هر چقدر هم که به فکر سلامت آنها باشید باز نمی توانید تنقلات را از زندگی شان حذف کنید. پس بهترین راه این است که خودتان دست به کار بشوید و آنها را درست کنید. همانطور که قبلا هم طرز تهیه پاستیل خانگی، باسلوق، مسقطی، کمپوت سیب و… را یاد گرفتید امروز هم می خواهیم در کنار هم طرز تهیه پفک هندی خانگی را به شما آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه پفک هندی خانگی

  • آرد برنج 2 پیمانه (125 گرم)
  • نمک به مقدار خیلی کم
  • آب 4 پیمانه
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری (دلخواه)
  • رنگ مجاز خوراکی (دلخواه)

طرز تهیه پفک هندی خانگی

عکس پفک هندی

آرد برنج را به همراه آب و نمک داخل ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید.

ترکیب را مدام هم بزنید تا مواد غلیظ بشوند و به اصطلاح قوام بیایند. غلظت مورد نظر برای پفک هندی به صورتی است که خمیر آن باید کمی سفت تر از فرنی باشد.

زمانی که خمیر پفک هندی به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بردارید و در چند ظرف کوچکتر تقسیم کنید.

اجازه بدهید تا خمیر خنک شود.

به هر کدام از ظرف ها بیکینگ پودر و رنگ مورد نظرتان را اضافه کنید. برای رنگ گرفتن پفک هندی می توانید از رنگ های طبیعی مثل زعفران یا پودر لبو استفاده کنید.

حالا وقت آن است که به پفک هندی خانگی سر و شکل بدهید؛ داخل یک سینی کیسه فریزر پهن کنید. اگر از سینی پلاستیکی استفاده می کنید نیازی به پهن کردن کیسه فریزر نیست ولی دقت داشته باشید که خمیر پفک هندی به سینی فلزی می چسبد.

خمیر پفک هندی را به صورت قاشق قاشق داخل سینی قرار دهید. به جای قاشق می توانید خمیر را داخل قیف شیرینی پزی ریخته و بر روی سینی پهن کنید.

وقتی که همه خمیر داخل سینی قرار گرفت سینی را به مدت 24 ساعت در روبروی پنکه قرار دهید تا به پفک هندی ها به خوبی خشک شوند. زمانی که یک طرف پفک ها خشک شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم خشک شود.

برای خشک کردن پفک هندی می توانید طرف را در مجاورت آفتاب یا کنار بخاری هم قرار دهید.

به این ترتیب پفک هندی خانگی شما آماده است و می توانید آن را سرخ کنید.

عکس پفک هندی خانگی

سرخ کردن پفک هندی در خانه

مقدار زیادی روغن در یک ظرف کوچک و تقریبا گود بریزید. مقدار روغن باید به حدی باشد که پفک ها درون آن غوطه ور بشود چون پفک هندی اگر شناور نباشد به ته ظرف می چسبد.

زمانی که روغن داغ شدن پفک هندی را داخل ظرف بریزید و سریع هم بزنید. بهتر است که پفک ها را کم کم داخل روغن بریزید تا روغن به همه جای پفک ها برسد و پفک هندی تردتری داشته باشید.

پفک هندی خیلی زود سرخ می شود و پف می کند بنابراین مواظب باشید که نسوزد.

پفک هندی های سرخ شده را برداشته و پفک های جدید را به روغن اضافه کنید.

پفک های سرخ شده را روی یک دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

وقتی که سرد شد و روغن اضافی آن هم خارج شد پفک هندی شما آماده است.

اضافه کردن نمک و فلفل و سایر طعم دهنده ها کاملا سلیقه ای است. اگر خواستید نمک اضافه کنید موقع سرخ کردن با نمک پاش به آن نمک بزنید. فلفل را زمانی که پفک ها سرخ شد و از روغن بیرون آوردید به آن اضافه کنید. در همین مرحله می توانید کمی سرکه سفید هم روی آن اسپری کنید.

عکس طرز تهیه پفک هندی خانگی

امیدواریم که این پفک های خوشمزه را خودتان درست کنید و با خیال راحت میل کنید. ترس را کنار بگذارید و دست به کار شوید تا هر چه زودتر به یک برنامه غذایی سالم برسید. باور کنید شما حتی می توانید فست فودهایی مثل همبرگر و چیزبرگر را هم خودتان درست کنید. اگر سوال یا نظری درباره طرز تهیه پفک هندی خانگی داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ما سایت بسازوبفروش را درست کرده ایم تا رونقی به بازار کسب و کار مشاغل خانگی بدهیم. پس همین الان دست به کار شوید و به کمک آموزش های رایگان سایت ما درآمدزایی را شروع کنید.

4.5/5 (2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *